INNOVLEREN concretiseren met
INNOVATIE-LEERPRACTICUM
Innovatie-Leerpracticum is een concrete semi gestructureerde werkvorm die uitgaat van het systematisch integreren van leren en ontwikkelen binnen een organisatie of organisatie netwerken, Daarbij worden individueel leren, groeps/team leren en organisatie ontwikkeling met elkaar in verband gebracht.
Professionele organisaties, bedrijven en instellingen hebben belang bij een in de organisatie geïntegreerde ontwikkeling van menselijke capaciteiten en kwaliteiten. Leren vanuit de context van een werksituatie blijkt behalve effectiever, stimulerend voor gemotiveerd en creatief omgaan met veranderingen en vernieuwing.
Met Innovatie - Leerpracticum wordt tegelijkertijd gewerkt aan :
GEINTEGREERD LEREN leren in de werksituatie door dialoog, reflectie actie
INDIVIDUEEL LEREN IN
TEAMVERBAND draagvlakverbreding door samenwerking
RESULTAAT GERICHT WERKEN vervolg acties formuleren op basis van analyse
ONTWIKKELEN ZELFSTURING overleg vervangen door leren
LEREN DOOR DOEN reflecteren, interactieren en construeren
ORGANISATIEVERANDERING organisatiedoelen verbinden met individuele leer doelen
Uitvoering van Innovatie- LEERPRATICUM betekent reflectie, dialoog en actie obv scores van stellingen van direct betrokkenen en resultaten van het promotieonderzoek INNOVLEREN